Barisan MT Komed 13/14 bersama penasihat, mantan dan Alumni FKPM. |
Uniknya induction kali ini, program tradisi Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media ( FKPM) telah diubah suai dan diberi nafas baru dengan menerapkan elemen keusahawanan.
Program yang cukup signifikan dengan FKPM ini telah berlangsung dengan jayanya pada 21 Jun yang lalu.
Elemen keusahawanan ini telah di ilhamkan sendri oleh penasihat Komed, Puan Siti Nurshahidah Sah Alam.
Antara peniaga yang terlibat di Hari Keusahawanan & Induksi FKPM 2014 |
Menurut beliau, ini merupakan langkah inisiatif serta sebagai tanda sokongan Komed dan FKPM terhadap pihak UiTM yang mahukan penglibatan pelajar dalam aktiviti perniagaan.
" Para peniaga yang teribat pada program ini bukan sahaja terdiri dari para pelajar FKPM, malah turut disertai oleh pensyarah FKPM dan beberapa fakulti dan kolej di UiTM", tambah beliau.
Hari Keusahawan dan Induksi 2014 ini juga meraikan seramai kira-kira 500 orang pelajar baru bagi sesi Jun- Oktober 2014. Ini merupakan antara bilangan pelajar semestar satu yang teramai mendaftar dibawah FKPM.
Program ini juga mengangkat tema " Numbers" yang dilihat bersesuaian dengan elemen keusahawanan yang cuba diterapkan oleh pihak fakulti.
" Semua aktivi dalam program kali ini, dikaitkan dengan penggunaan nombor", ujar Rafiq selaku ketua projek.
Para pemenang bersama wakil penaja ( Mufors PLUS Berhad) dan En Hanapi Khamis (KF) |
Upacara pengisytiharan pelajar baru |
Lebih mengamatkan suasana apabila program dibawah kelolaan saudara Rafiq Ibrahim ( Exco Hal Ehwal Pelajar 13/14) ini, mendapat tajaan lumayan dari Mufors PLUS Berhad dan A Famosa Resort . Pihak Mufors PLUS Berhad telah menaja sebanyak lima buah Ipad Air, manakala A Famosa Resort pula menaja sebanyak 15 tiket taman tema.
Rata-rata para pensyarah , peniaga dan pengunjung berpendapat program Komed ini merupakan antara program high impact patut diteruskan pada masa- masa akan datang.
Antara pelajar semestar satu yang diraikan |
Sesi suai kenal bersama mantan Komed dan alumni |
Comments